Friday, October 14, 2011

13th of October - International Suit Up Day


Blev påmind om International Suit Up Day dagen innan, hade glömt det i år också! Fick improvisera med vad som fanns hemma så kan inte riktigt säga att jag suited up, hade nog fått ett surt "It was a blazer!" snarare än ett lyckligt "You beautiful bastard, you suited up!" om Barney hade varit där för att betygsätta mig, oh well. Kände mig rätt snygg ändå, i alla fall tills jag blev sjuk :( 

En tjej på jobbet gav mig komplimanger för hatten i alla fall, och då blir man ju glad! Tycker själv att jag klär i hatt, det är lite min stil, av någon anledning är det lite vågat att ha hatt har jag fått för mig. Det kan vara dålig observationsförmåga från min sida, men det är sällan jag ser folk i hatt. SYND! Det lyfter något otroligt, hatt är kul och stiligt. Mer hatt åt folket! Har man en dålig hårdag kan man alltid snygga till det med en hatt. Är man ledsen funkar byllsig halsduk/fakepälskrage i kombination med slokhat som en utmärkt förklädnad utan att se förklädd ut, bara mystisk.

Hatt: Complement/Åhléns
Pälskrage: H&M
Blazer: Silence + Noise/Urban Outfitters
Skjorta: H&M
Byxor: Mango
Ankle Boots: Ti Amo/Scorett

No comments:

Post a Comment