Wednesday, October 12, 2011

Tidsångesten

Idag börjar jag halv nio, men eftersom att jag ska både dusha och diska den här morgonen får jag gå upp fem i halv sex istället för tio i sex. En timme tar det för mig att gå upp, göra morgontoalett, väga mig, dusha, raka benen, diska, sminka mig och klä på mig. Sen ska jag laga frukost till Sebastian (som han så otacksamt låter ligga tills imorgon i och med att han har frukostmöte i morse) och sen till mig själv. Kvart-tio i sju sitter jag och äter, när klockan närmar sig sju är jag mycket stressad. Snart är klockan 20 över. Det betyder ingenting. Min buss som jag kan ta för att vara en halvtimme tidig till jobbet anländer 07.39, men den är aldrig i tid så därför är det bäst att jag lämnar huset och gör mig redo för att ta en halvtimme på mig att gå en femtonminuterspromenad. Då är jag på jobbet fem över åtta och har gott om tid på mig att sitta och rulla tummarna i en halvtimme, men jag slapp ju stressa på morgonen i alla fall.

No comments:

Post a Comment