Saturday, October 8, 2011

The magic number

Posar lite avslappnat med min nya mobil, ingen iPhone direkt, men jag är jävligt stolt över att ha en jobb-mobil, SÅ vuxen!!

Började ju på mitt nya jobb i måndags, så min första arbetsvecka är precis avslutad. Just nu går jag en utbildning som kommer att pågå i två veckor till. Trivs så grymt bra på mitt nya jobb! Dels är det sjukt kul att få jobba på kontor istället för i restaurang med uniform, dels är verkligen ALLA som jag stött på där så grymt trevliga, dels är själva arbetet jävligt roligt. Kommer sitta på kundtjänst hos 3 nu, tycker att det passar mig jävligt bra, även om jag inte är superteknisk så gillar jag själva grejen med att ha ett jobb där man får hjälpa folk, och det är sjukt roligt att få lära sig grejer inom ett ämne där man inte haft någon jättekoll innan.

Känner att jag varit lite väl styrd tidigare av "jag kan inte göra det där", när det egentligen är så att jag kan jävligt mycket, och framför allt att jag kan lära mig allt jag inte kan! Det är en sådan självklar grej men har man inte insett det innan så öppnar det verkligen ens ögon när man inser vilka möjligheter det faktiskt finns.

Har hur som inte haft så mycket tid att blogga på senaste, känns inte som någon större förlust för någon, ändå får jag dåligt samvete. I och med att jag bloggat så länge (snart 5 år!) så får jag existensiell ångest när jag inte berättat om vad jag haft på mig eller ätit på senaste; "Jag bloggar, alltså finns jag". Ska komma ihåg att dokumentera lite jobb-outfits nästa vecka. Har tränat när jag inte jobbat också, så när man kommit hem från träningen är det marsch i säng utan diskussion, med min låga tolerans för morgonstress måste jag gå upp innan 6 varje morgon!

No comments:

Post a Comment