Wednesday, April 4, 2012

En något ambitiösare pasta

Åt lunch häromdagen. Tänkte först vara mitt gamla goa, lata jag och äta med vegan-pesto, men det kändes både näringsfattigt och som att jag inte utnyttjade alla grönsaker jag envisas med att köpa hem (och som tyvärr, lite oftare än jag vill erkänna, går till spillo pga jag har en mycket snäv diet bestående av gröt och bröd). Kokade därför upp lite sparris (ett knippe!) och lite babyspenat (en påse!). När grönsakerna hade blivit mjuka hällde jag av vattnet och hade i lite olja, lät plattan stå på fast på lägsta värmen, hade i lite vitlök, salt och peppar. Sen blandade jag ut den med fullkornspasta i form utav safaridjur och vegan-pesto från Zest, sjukt gott! Mycket nyttigare också när man blandar ut pastan med grönsaker så att det inte blir överdrivet mycket kolhydrater (sparris är en grym grönsak som har mer protein än kolhydrater + att den får ditt urin att lukta roligt), blev tre portioner mat istället för en = kostnadseffektivt!

No comments:

Post a Comment