Saturday, May 12, 2012

Vegan Gooey Pear Brownies

Bakade de godaste brownies som finns häromdagen, veganska brownies med päron och en herrans massa nötter! Har hittat receptet här, älskar den tjejens blogg, sjukt inspirerande och hon har en massa recept som verkar sjukt goda, har bara provat det här hitills. Jag har bakat dessa en gång innan och då följde jag receptet helt, gjorde lite annorlunda den här gången, dels så skållade jag mandlarna först för att slippa skalet då jag störde mig på det förra gången, och så bytte jag ut valnötter mot hasselnötter för att jag gillar det bättre. Har använt lite mer kakao och lönnsirap än vad som står i receptet, typ dubbla utav båda. Älskar riktigt mörk choklad, men då måste man väga upp det med lite mer sött. Jag kör alla ingredienser i matbererade och sen bakar jag det i drygt 20 minuter på 180°. Böt ut chocolate chips mot cacao-nibs också, älskar det!

No comments:

Post a Comment