Tuesday, November 15, 2011

Free Tuesday

 Idag blev det mörklila sammetsklänning, min stickade tröja, nya kors-halsbandet och grova kängor
 Jesus is the new black.
 Så vackert ljus imorse att jag storknade, då gjorde det ingenting att jag gått upp vid 5.30, sminkat mig, släpat på gymbag, bara för att komma till jobbet och inse att jag var ledig. Ibland är ljus så vackert att jag nästan inte vill leva för att jag inte kan ta in det ordentligt, inte spara det, för att det vackra ljuset har så kort livslängd, så plågsamt att vara medveten om att en kär vän kan komma att dö vilken sekund som helst.
 Åkte hem och städade, och sen träffade jag min vän Sanna. Klockan på väggen har stått på den lilla hyllan, lutad mot väggen sen vi flyttade in, min odåga till karl har sagt att "nej man måste borra". Två sekunder, hammare och spik och så satt klockhelvetet på väggen. Blir helt matt av att leva med den där ibland... thank god for that ass.
 Vi hängde i Bromma Blocks och åt lunch på Garden, åt en himmelsk Chevré Chaud, världens godaste sallad!
 Handlade äntligen ny sminkbag, har kånkat runt på mitt vackra Chanelsmink i en grotesk syntetneccesär från Clarins hur länge som helst, den här vackra sammetsväskan i vinrött från Make Up Store är ett mycket mer passande hem, alldeles utmärkt med utrymme för min blygsamma reservoir.
 Lyxade till hemmet lite med ett Champagne-doftande ljus från Voluspa.
 Köpte ett par svarta boots helt sjukt billigt på Scorett, fast nu ser man dem inte :)
 Läskiga gelé-kuddar att klämma fast över tuttarna.
Orangeglittrigt nagellack från Make Up Store, jättefint att lägga över ett annat lack när man vill glittra lite extra (som man ju så ofta vill!).


Grym dag idag; överaskningsledighet, överaskningsträffakompis, men bäst av allt: överaskningssemesterersättning från mitt förra jobb! Jag stod och räknade min växel för att se om jag kunde köpa mat, och så skulle jag bara kolla lite snabbt hur mycket mer än 200:- jag hade på kontot, å ser jag att där ligger över 4,000:-! Blev alldeles gråtmild när jag tänkte på alla saker jag helt plötsligt skulle kunna köpa.

2 comments: