Sunday, November 6, 2011

Lazy Saturday

Naglar i klassisk, lätt metallisk gummistövelfärg.

Idag sprang min käre pojkvän kvickt ifrån mig, hann inte ens slänga en lördagsmacka på pöjken :( Annars är min absoluta favoritstund på hela veckan den där stunden på morgonen när jag promenerar en timme, handlar lax, cream cheese och ciabatta och gör lyxiga cafémackor åt honom. Det är lite sneaky av mig som morgonmänniska, gör ju mest det för att han inte tycker om att gå upp på morgonen, men vem kan motstå nybakat bröd fullständigt dränkt i olivolja, cream cheese och lax? Hur som så skulle han iväg för att betäcka Gamex i Kista, så jag fick äta min müsli i all ensamhet. Försökte tvinga iväg mig själv på lång promenad i alla fall, men det gick ju bara inte! Ibland är man förjävla lat, och inte blir det bättre när himlen är gråare än Hitlers bunker :(

Åkte in till Söder för att hämta ut konsertbiljetter, jag och Seba ska se Maria Mena på Södra Teatern imorgon, så bra! Blev så himla glad att en artist jag verkligen gillar kommer till Sverige, fick förvisso se både Sage (fucking fab) och Bob Dylan (fucking bad) i somras, men festival är inte samma sak som riktig spelning på lokal. Nåväl. Efter att ha hämtat ut biljetter gick jag hem till mamma och pappa, hade först endast planer på att ta en kopp kaffe med pappa, men sen slutade med att jag lagade lasagna åt hela familjen + mormor, hade väldigt trevligt. Det bästa med hela kvällen var att jag leder mot pappa i WordFeud, sämsta att jag alltid påminns om hur mycket jag vill bo på Söder igen när jag är och hälsar på :(

No comments:

Post a Comment