Saturday, February 25, 2012

Nuts!

Om Seba dumpar mig och jag tvingas sjunka till att skriva en kontaktannons, tror ni att det är ett smart drag utav mig att skriva "Nötter" under intressen? Älskar män kvinnor som älskar nötter? Hehe... klart dem gör (omg that's so punny!)

Tyckte det var vackert när jag blandade hasselnötter och mandlar, ännu mer så när jag nu skakat om burken. Problemet är ju bara att... jag använder dem inte till samma sak. Brukar ta med mig lite mandlar till jobbet om jag blir hungrig eller småsugen, hasselnötterna vill jag mixa (kanske med lite avokado, vi får se!) och ha i kakao och stevia* så att det blir som någon form utav Nutella. Har ett litet projekt framför mig nu när jag ska plocka hasselnötterna hur nötblandningen, men det blir säkert kul!



*Så bra att stevia finns, slipper man addera extra kolhydrater och socker till saker som ska vara söta, t.ex gröt, har 100% bra självförtroende gällande min gröt nu, helt nyttig! Fast det är lite kul när man blandar det med kakao, blir lite konstigt eftersom att stevia är SÅ sött att det blir beskt, och kakao är också beskt ju. Kanske ska använda agavesirap istället? Fast det är inte noll kalorier :(

No comments:

Post a Comment