Saturday, January 21, 2012

1. Hur gammal är du om fem år? Going on 27!
2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag? Jag har varit vaken i snart en timme och den spenderades med mig, innan dess låg jag och sov bredvid min pojkvän så då spenderades flera timmar med honom. Snart ska jag spendera 9 timmar med mina arbetskollegor, på en lördag :(
3. Hur lång är du? 158 cm.
4. Vilken är den senaste filmen du sett? Såg Play i tisdags
5. Vem ringde du senast? Sebastian
6. Vem ringde dig senast? Telefonförsäljare!
7. Hur löd det senaste sms:et du fick? "Jag har råd med en tror jag, ska kolla men annars hänger jag på bara utan öl:) men ska köpa ingr på  vägen hem!:)" (boyfriend needs some help finding the space bar?)
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? SMS!
9. Är dina föräldrar gifta eller skilda? Gifta.
10. När såg du senast din mamma? I tisdags.
11. Vilken ögonfärg har du? Blå/grön/grå-melerade.
12. När vaknade du i dag? Först sex: pigg! :) Sen sju: Trött! :(
13. Vilken är din favoritjulsång? Let it snow... och Rockin' around the Christmas Tree... och Jingle Bell Rock... älskar julmusik!
14. Vilken är din favoritplats? Hemma! Tycker om att vara inne i stan också, för det är civiliserat och det är kul att se på folk.
15. Vilken plats föredrar du minst? Hatar att vara på landet, vill dö. Eller känns som att jag är död för det finns inget folk.
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Gift! Hoppas barn. Kanske.
17. Vad skrämde dig om natten som barn? Att Bowser eller Prof. Eggman skulle klättra upp längs husfasaden med sugkoppar under fötterna och döda mig :(
18. Vad fick dig verkligen att skratta senast? Kanske häromdagen då jag försökte förklara en tjänst i min telefon som gör att man kan kommunicera genom att överföra ljud mellan två telefoner, förstår inte vem som använder denna tjänst?!
19. Hur stor är din säng? 120, trångt! Vi ska skaffa en 160-säng så fort Sebastian har insett att man inte kan köpa säng på IKEA.
20. Har du stationär eller bärbar dator? Macbook (viktigt!)
21. Sover du med eller utan kläder på dig? Alltid trosor och t-shirt, strumpor och ibland pyjamasbyxor på vintern.
22. Hur många kuddar har du i sängen? En eller två.
23. Hur många landskap har du bott i? Ett.
24. Vilka städer har du bott i? Stockholm och Paphos.
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Skor eller strumpor, aldrig barfota! What do you take me for, a farmer?
26. Är du social? Är typ übersocial och tillbakadragen på samma gång? Eller jag vill väl snarare vara social, men är efterbliven i den sektionen så det blir aldrig särskilt bra :(
27. Vilken är din favoritglass? Ben & Jerry's eller yoghurtglass.
28. Vilken är din favoritefterrätt? Pannacotta, som jag inte ätit på typ ett år pga slutat äta gelatin.
29. Tycker du om kinamat? Ja, friterat!
30. Tycker du om kaffe? Beror på, kan inte dricka kaffet på jobbet pga smakar magsyra, men mitt kaffe hemma tycker jag om.
31. Vad dricker du till frukost? Svart kaffe och Berocca.
32. Sover du på någon särskild sida? Mage.
33. Kan du spela poker? Nej
34. Tycker du om att mysa/kela? Ja!
35. Är du en beroendemänniska? Hehe, nej jag kallar det för kärlek, jag bara älskar cigaretter, vin, socker, min pojkvän, inte beroende, jättesjälvständig!
36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Nej.
37. Vill du ha barn? Oftast, men ibland vill jag hellre spendera den miljonen kronor på Chanel istället.
38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska.
39. Har du någonsin åkt ambulans? Nej
40. Föredrar du havet eller en bassäng? Bassäng.
41. Vad spenderar du helst pengar på? Kläder, smink, dyr mat
42. Äger du dyrbara smycken? Inte jätte.
43. Vilket är ditt favoritprogram på tv? Jag kollar ju bara på tv-serier egentligen, men just nu går Sverige mästerkock och det tycker jag om :)
44. Kan du rulla med tungan? Rulla ihop i mitten? Ja.
45. Vem är den roligaste människan du känner? Jag själv.
46. Sover du med gosedjur? Ibland, de ligger bredvid sängen om de skulle behövas :)
47. Vad har du för ringsignal? Imperial Death March
48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten? Har kvar kläder från när jag var typ 17, men inte liten som i barn, I had a horrible sense of fashion.
49. Vad har du närmast dig just nu som är rött? En sax.
50. Flirtar du mycket? Nä.
51. Kan du byta olja på bilen? Mina bilkunskaper börjar och slutar med bilstereon.
52. Har du fått fortkörningsböter någon gång? Nej
53. Vilken var den senaste boken du läste? To kill a mockingbird, just nu läser jag The Great Gatsby men den har jag inte läst färdigt.
54. Läser du någon dagstidning? Nej, all I know I learned from Twitter.
55. Prenumererar du på någon veckotidning? Prenumererar på Elle och Style By Kling, fast det är ju månadstidningar.
56. Dansar du i bilen? Ja.
57. Vilken radiostation lyssnade du till senast? Radio1
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Recept på Cupcakes, behövde översätta mått till svenska.
59. När var du i kyrkan senast? Typ julavslutning någon gång i gymnasiet?
60. Är du lycklig? Är lycklig och deprimerad på samma gång.

No comments:

Post a Comment