Sunday, January 29, 2012

Helgshopping och myssöndag

 Fick med mig ett nagellack i färgen "Mimosa", de hade superrea, 88:- istället för 250:-, värt! Fast man märker lite varför det var så billigt, men det gör inte så mycket för gula naglar gör mig glad :)
 Köpte ny mascara och ögonpenna i färgen "Espresso", blev så fint, är rädd för att kajal ska få mig att se översminkad ut men jag är jättenöjd, blir alldeles lagom och perfekt. Lagom!
 Blev en kroppsskrubb och body butter från Body Shop's "Chocomania"-serie, love! Blir helt galet chokladsugen av det, men så stillar man behovet lite också. Blev ny handsprit också, gillar den från Body Shop med doft, påminner om shots! Fick en liten body butter med citrondoft samt ett parfymprov också, love me some freebies.
 Bästa vädret idag, vaknade imorse vid 7.38 och bara "kan inte låta denna soluppgång gå till spillo!" och gick på promenad. Fast det är soft nu för att man inte behöver känna att dagen har gått en förbi ifall man inte går ut och fångar dagens enda soltimme mellan 10-11, nu är det sol ganska länge, det blir bättre, man ser ljuset i tunneln, vi ÖVERLEVER i år också!
 HAHAHAHAHA, min pojkvän är sämst i världen på att bli bra på kort, är helt hopplöst att ta en oförberedd bild på honom för han ser alltid till att se helt knarkig ut just när bilden tas. Precis som Marshall!
 Men ibland blir han söt! ♥
 Och sen lite sur.
 Jag är tråkig att gå på restaurang med enda sen iPhone gjorde sitt intåg i mitt liv.
 Åt lite tapas.
 Drack kaffe i gallerian, vi brukar gå upp dit och fika för att vi kan sitta och döma folk samtidigt, dock roligare på sommaren när folk klär sig mer horigt.
 Jag var på Kiehl's igår för att köpa hudvård, men jag fick inte! Tjejen jag pratade med skickade med mig ett par tester först och bad mig återkomma då jag reagerat negativt på en hudkräm från dem jag provat tidigare. Blir så glad av sånt, när man känner att butikspersonalen bryr sig och verkligen vill att man blir nöjd. Älskade dessa två! Provade en olja också som jag kanske återkommer för, kände att detta var viktigast just nu. Provade den här ansiktskrämen och ögonkrämen igår och vaknade med alldeles bebismjuk hy, inte torr alls!

The "Resurrection Flower"
The incredibly resilient "Resurrection Flower", Haberlea Rhodopensis, is able to survive up to 31 months of extreme dehydration. When proper moisture conditions are restored, it returns to life within hours.

Precis vad jag vill ska hända med min hy! Fast jag har levt under extreme uttorkning i mer än 31 månader, try 22 years :(
 Köpte Mononoke Hime, ett tillskott till våran Miyazaki-samling :)
 Tog hem en Nöjesguide, tycker fett bra om den tidningen! Känns orimligt att så mycket är intressant när den är i vuxentidningsformat, föväntan är att den ska vara trist som Aftonbladet.
 They call me mellow yellow.
 They call me photoshop so much and badly so people can't see I'm actually really ugly.
Okey kanske inte :)

No comments:

Post a Comment