Tuesday, January 3, 2012

I had calories to burn off and I made my parents proud

Gråter sylvassa snöflingor från svullna, igentorkade ögon. Är ett tomt, vackert skal som faller bort, krackelerar och förlorar all sin skönhet. Är helt död, innehållslös, skrämmer slag på tanter och små barn. Får inte säga "vattenlik" längre för min pojkvän blir sur. Snabbmatsarbetare är ju annars väldigt talande, var väl kanske fel beslut att byta jobb då.

Min kropp absorberar värme men jag står utan, istället utstrålar jag kyla och tvingas leva i en bubbla fylld med is och snöstorm. Har nollgradig kroppstemperatur, noll i talgproduktion och fettdepåer som svämmar över. Min kropp är en idiot som inte fattar att den har hur mycket egenproducerad lotion som helst att marinera sig i.

Jag undrar om min egna motvilja att konsumera kött från djur förvirrar kroppen till att tro att den inte ska äta kött alls? Det ska den ju, har fullt med härligt människokött som det är fritt fram att tugga i sig. Kanske är kroppen lite kinkig och äter bara filé? Det var ju inte alls min tanke.

Har fallit hårt och klamrar mig fast i stenhårda livlinor bakom byxornas linning. Det fungerar aldrig att dra upp kroppen såsom de gör på film.

No comments:

Post a Comment