Wednesday, January 4, 2012

I. AM. GOD!!

Igår kväll drog jag ett riktigt genidrag; bestämde mig för att göra min egen, helveganska, Nutella. Älskar Nutella mer än jag älskar vaniljfudge (och jag är en dam som sannerligen uppskattar sin vaniljfudge!), men jag äter det typ max en gång per år under hotellfrukost. Senast var vi på hotell i Limassol, var bakis som ett litet as och åt typ en hel jävla skål Nutella.

Rostade hasselnötter (en påse á 200g) på 175 grader i ca 18 minuter , la dem i en ren kökshanduk och rullade fram och tillbaka för att avlägsna skalet (älskar en vacker, skallös hasselnöt, ibland är ljust bättre. Att skala hasselnötter får mig att känna mig som Jimmie Åkesson.). Sen gröpte jag ut två avokados, ner med allt i en mixer, blanda i kakao och muscovadosocker* tills det är gott, bon appetit!


*Använde muscovadosocker för att det fanns hemma, använder det bara i Cheescake annars och det går aldrig åt. Känns nyttigare för att det är brunt och har märkligt kosistens för socker, men har ingen egentlig aning. Ville inte använda honing för det är inte veganskt då man utnyttjar bin, skiter fullständigt i bin men det finns en tillfredställelse i att säga "helveganskt". Hade det funnits hade jag använt agavesirap då de inte fuckar ditt insulin, men de hade bara från Renée Voltaire på ICA och jag är övertygad om att den är överprisad.

No comments:

Post a Comment