Saturday, January 14, 2012

Path to motherhood?

Har på senaste fått fina bevis på att jag eventuellt skulle utgöra en bra mor.  Slog in förra årets julklappar helt FENOMENALT! Ville typ ha alla paket själv för att jag var en sådan stjärna på att slå in dem. Har alltid sagt att en bra mor ska kunna slå in paket fint, det är sånt som min mamma kan, och skriva fint. Idag har jag lagata crêpes istället för amcakes till Sebas frukost, en bra mor ska även kunna laga hederliga, svenska pangkakor! Om så krävs kan jag även rulla köttbullar like a boss, men det är skitsamma för det finns inte en chans i helvete att mina ungar ska få äta kött. Barn är ju gjorda av kött! Går bara inte.

Kan kännas att det finns en hel drös med negativa egenskaper som gör mig alldeles förträffligt opassande som mor; vikthetsande, utseendefixerad, ekonomiskt instabil, emotionellt instabil, svär som en borstbindare, funderar på att skita i barn helt och hållet och köpa mycket saker från Chanel istället, man SKULLE ju ha råd!

No comments:

Post a Comment