Saturday, May 7, 2011

Ranting in Swedish

För ibland är det bara trevligt att få använda sitt modersmål, tycker ni inte?
Det är lite jobbigt när man vaknar tre på morgonen, pigg som en lärka, och detta inte för att man är utvilad då man gick och la sig vid ett, utan för att det blir ljust då. Får typ inte sova alls under hela sommaren, fast det är rätt okey ändå för det är inte jättekul att sova. Det är inte så produktivt. Jag gillar att vara produktiv, läsa bloggar till exempel, där kan vi snacka produktivitet!

Efter ett tag lyckas man somna om, bara för att drömma om vänsteranhängare som attackerar en med molotov cocktails, eller hotell i Thailand som använder ormar som isolering. Åååh det var en riktigt hemsk dröm! Jag trivdes så himla bra egentligen, därför att det var ett väldigt vackert ljus där nere, men sen så kollade jag upp i taket och såg att ormar slingrade sig runt plankorna, så då var det bara att ta sitt pick och pack och åka hem igen.

Fast såklart, egentligen väldigt glad för att jag hade en sån trevlig dag och kväll igår med mina fina man, men man tycker ju att den kunde avslutas med en god natts sömn också, inte sant?

No comments:

Post a Comment