Monday, July 25, 2011

Heidi Montag's Superkropp

Bilder från "Hänt Bild". Ja, jag köper såna tidningar ibland. Okey, ganska ofta. Varje gång det står om att någon gått ner i vikt/går på kokain/har anorexia/vad som helst om Nicole Richie.
 Det kanske bara är för att jag är avundsjuk och skäms över att jag bara lyckas skrapa ihop 2 timmars träning i veckan när jag anstränger mig, men är det inte ganska typ... omöjligt att träna 14 timmar om dagen? Sover hon restrerande 10 då eller? Hon kanske äter resten av tiden och MÅSTE träna pga det. Bortser man från brösten så har hon ju en jävligt tight och fräsh kropp nu, det går ju inte att förneka, men man förväntar sig väl ändå lite mer av 14 timmars träning? Känns som att man kan åstakomma det där med 14 timmars träning i veckan, om ens det. För övrigt lär väl musklerna mest brytas ner om man tränar så mycket? Och under hur lång tid egentligen? Tränade hon 14 timmar om dagen en dag och sen var hon så snygg? Det kan jag väl köpa i och för sig.

I övrigt lite beklämmande att tidningen endast väljer att skriva om vilken "superkropp" hon har, inte den minsta reflektion om hur flickstackarn mår, eller om det verkligen är rimligt att man ska behöva lägga ner så mycket tid på sin kropp för att slippa skriverier om ens pinsamma celluliter. Fast det är väl kanske inte så hög klass på journalisterna hos Hänt Bild, they don't pay them to think.
Vad som ändå gjorde mig arg var stycket om "De pinsamma celluliterna", är inte det lite att skjuta sig i foten som kvinna? För det första så styrs väl inte celluliternas vara eller icke vara efter hur hälsosamt man lever, har man anlag för celluliterna får man ju dem oavsett om man tränar och äter bra, eller har jag fått det hela om bakfoten? Överhuvudtaget konstigt att skriva så om något som nästan alla kvinnor "drabbas" av, och som man tydligen måste träna 14 timmar om dagen för att göra sig av med.

No comments:

Post a Comment