Monday, July 25, 2011

A lust for autumn

Ja, varför är jag så jävla sugen på höst just nu? Topshop's a/w collection is why!
Älskar kappan och handväskan, och så älskar jag den långa kappan kombinerat med maxikjol och ankle boots. Har inte riktigt vågat mig på en längre kjol på vintern, jag försöker alltid balansera upp så att lite hud visas, men det är fan riktigt snyggt ändå, kanske får våga mig på det när det blir lite kallare. Känns väldigt Mary-Kate Olsen (min favorithöstkändisstil!).
 Älskar mörkblått, älskar samett. Älskar förvisso inte öppna bronzeklackar i höstlövsslask, men det är kanske snyggare än ankle boots till just det här? Ni vet vad jag sa om att visa hud!
 Vill snarare ha till vinter än höst, älskar vitt på vintern! Då känner man sig som en vacker snöflinga, en liten isballerinaprinsessa.
 SEXY! Hade aldrig vågat pga love handles samt ser fet ut i de där byxorna, men ändå fett sexigt! Älskar transperant, speciellt i svart.
 Tycker att det här var så sinnessjukt snyggt, och det tynger mig. Skulle aldrig se bra ut på mig och mina kvinnolår. Livet skulle vara så mycket enklare med smala pojkhöfter och ingen rumpa :(
 Älskar blåa koftan (överhuvudtaget älskar jag den blåa nyansen just nu, högst upp på min önskelista står en blå kjol från Nasty Gal för tillfället), älskar bara ben med ankle boots också!
 God, det här är bara så jävla snyggt!
 Känns väldigt festligt det här, men jag skulle nog inte kunna ha såna höga stövlar under lång klänning. Hatar höga stövlar förresten, känner mig alltid som en fet hora i det, och så försvinner mina stumpar till ben också.
Kopiera rakt av! Vill SÅ ha den jackan, sjukt fint! Fast jag vet inte om jag vågar ha lårhöga knästrumpor i verkligheten.
 Jag älskar färgkombinationen med fuschia och de senaspgula klackarna, fast det ser illa ut på henne när hon är så blek. Fuschia passar inte bleka människor, ser tantigt ut.
 När man som bäst gick runt och undrade på hur man skulle kunna fortsätta vara hippie även efter sommaren, så dimper den här ner, så festligt! Lite dam-hippie, väldigt fint.
 Älskar hur det här är så vårigt och höstigt samtidigt, och så älskar jag glasögonen såklart, fast när älskar jag inte stora solglasögon?!
 Måste typ ha den klänningen. Vill ha en fin, vit klänning att åka skridskor i ju!
Perfection.
 Älskar, älskar, ÄLSKAR det här! Mina favoritfärger just nu är vinrött och senapsgult, så det kanske är förståeligt i och för sig. Så jävla modig färgkombination, vill lätt ha den kappan i vinter.
 Skulle varit fint om man gick i skolan, men känner mig lite för gammal för att klä mig så här. Synd.
Inte jätteroligt, MEN! Min Pettson-hatt håller än i höst, bra att veta :)




Bilder från Modette samt Topshop.com

No comments:

Post a Comment