Friday, September 30, 2011

Biodag

 Yellow pants Thursday! Hade typ exakt samma outfit för inte alls länge sen, men aja, kan liksom inte fortsätta följa Paris Hilton's motto "Never wear the same thing twice, especially not if you're going to get photographed. People may think you only have on outfit, and that's annoying. And untrue." (Har jag memorerat varje sida i Paris Hilton's Confessions of an Heiress? Japp!). Att ha så mycket kläder att man alltid ska kunna ha olika outfits är inte alls ekologiskt hållbart, och ska det var ekonomiskt hållbart för mig så måste jag börja handla på typ Gina Tricot och det tänker jag INTE göra.

Hatt: Complement/Åhléns
Örhängen: Accessorize
Cardigan: H&M
T-shirt: H&M
Armband: H&M, House of Harlow 1960
Klocka: Mammas!
Shorts: Pins and Needles/Urban Outfitters
Ankle Boots: Ti Amo/Scorett
 Fick klockan av mamma när jag var hemma hos dem för ett tag sen, mycket förtjust i den. Är inte en sån där trendig herrklocka men jag tycker om den här, den är enkel och kvinnlig.
Nya rosa barbie-naglar, för att jag kan. Också en liten närbild på mitt armband för även om jag fick det i våras så Ä-L-S-K-A-R jag det, kombinerar mina två kärlekar till Nicole Richie och min pojkvän perfekt.
 Har egentligen fortfarande skabb-hyn från helvetet (bättre nu, snart bra!) but you can't tell because of my awesome Chanel foundation ^___^
 Skinnjacka och lite päls.
 OCH! Använde en annan väska än jag brukar, det här är min flygplanshandbagage-väska annars (den enda där datorn får bra plats), men tyckte gott jag kunde kosta på mig lite extra färg när jag var så svartklädd.
 Träffade på Puh-björn och hans vänner vid bion, mamma lovade att gå och se nya Nalle Puh-filmen med mig, hurra!

Jag och mamma såg "The Help" med Emma Stone, SÅ bra film! Blev så jävla känslosam hela tiden, gav mig en miljon anledningar att gråta, var flera i salongen som grät, såg hur många snöt sig och torkade ögonen efteråt, härligt.

Efter bio tog vi en promenad och drack lite vin i Gamla Stan och Slussen, sen åkte jag hem.
 Träffade Sebastian för att äta middag på Texas Longhorn.
 Var otrogen mot vegeterianismen och åt kött. Ibland får jag såna jävla köttcravings, men tycker inte det är så farligt att äta kött typ någon gång ibland. Ska man vara otrogen är det hursom bättre att vara det på ett steakhouse och in på McDonald's.
 Köpte lite söta märkpennor, en bläckpenna med flerfärgade stift och kylskåpsmagneter. Älskar att Accessorize har så mycket uggle-grejer just nu :)
 Handlade nytt Body Butter (kakaoböna, kommer bli min evige följeslagare denna vinter, den doftar godast av alla Body Butters för torr hy) och dushkräm med Japansk körsbärsblomma-doft, älskar den! Flaskan är så vacker också, doftar verkligen superkvinnligt.
Mamma hade målat av "Blonde on Blonde"-omslaget till mig, så söt! Det var min namnsdag igår ju :)

No comments:

Post a Comment