Friday, September 9, 2011

Lunch med papi ♥

 Träffade min fina pappa på lunch idag, vi gick till Herman's på Söder och åt vegbuffé. Ääälskar den restaurangen, ni måste gå dit om ni inte har varit där! Sjukt god mat, dessutom har de en massa veganska bakverk, t.ex en galet god nöt-kola-paj, älskar deras vegetariska lasagna också. Utöver jättegod mat så bjuder de på gudomlig utsikt över Stockholm och Slussen, underbart för mig som numera är svältfödd Brommabo.
 Efter lunch spanade vi lite efter en present till min lillebror, och sen fikade vi på ett bageri i Skanstull innan jag var tvungen att åka till jobbet. Åt varsin lemon meringue-tarte, känns så lyxigt att fika med bakverk, brukar jag aldrig göra, men är man på ett bageri är man väl så illa tvungen? ^_^


Förresten, så här ser min sovhörna ut numera:
Hade bilden i kameran för att jag skulle visa pappa, men ni kan ju också få se! Vi är inte färdiga än, under sängen ska vi sätta in riktigt lådor där vi ska förvara kläder, vi ska köpa nya sängar för att få en 160-säng (nu har vi bara 120), plankan i huvudändan ska vi göra om till en gavel och min klädstång ska bytas ut mot en garderob. Lite ledsen över att jag inte kan ha kvar klädstången faktiskt, kommer bli mindre luftigt när vi sätter dit en garderob, dessutom ser jag alltid nya kombinationer när jag ser kläderna hänga på det sättet, men vi ska skaffa katter snart och då kan jag inte ha kläderna framme längre.

No comments:

Post a Comment