Sunday, September 18, 2011

Lugn, tillfreds och lätt lycklig.

Det känns aldrig riktigt rätt att skriva om sitt jobb, hörde om en tjej som jobbade på McDonald's och blev sparkad för att hon snackade skit om kunderna på Facebook. Tycker väl kanske att det var rätt att sparka henne då, men det är svårt att veta vart gränsen går. Mår så jävla dåligt av mitt jobb fast det är nog inte Max fel, jag trivs bara inte. Är rätt glad idag trots att jag måste gå dit om en halvtimme, jobbar sista stängningspasset ikväll, sen har jag tre lätta dagspass i veckan också, finito! Trodde nästan jag skulle få en knäpp och spärras in för att jag mådde så dåligt igår, Seba är i Danmark och allt blir så extra jobbigt när vi inte får prata eller träffas eller något. Jag är verkligen inte någon independent woman, behöver min prins, min riddare i färgglada limited edition sneakers.

Är glad idag också för att jag känner mig nöjd med mig själv också, har inte tränat (idag alltså, blev fyra pass den här veckan och det känner jag mig rätt nöjd med) men läst, druckit kaffe, varit i gallerian, sett folk. Blir glad av det. Har handlat också, var så nöjd med min matkasse för den var väldigt represantativ för mig, och det utan att vara pinsam. Bara massa frukt och lightprodukter, så hade min korg sett ut varje gång om jag var singel och lite mer disciplinerad.
 Hej hej, här är jag idag :)
 Ska fan släntra förbi Bromma Blocks toaletter varje dag tror jag, grym spegel ju! Måste verkligen bli bättre på att handla där känner jag, tänker alltid att jag gör de större inköpen på H&M i stan eller liknande, men det verkar gå lite dåligt för gallerian så jag måste sponsra den, handla lite lokalt liksom. Ett par butiker där har redan fått smälla igen och det är verkligen skittråkigt, vill absolut inte att de ska tvingas stänga ner hela köpcentret, våran lägenhet är mycket mer värd om det ligger där, dessutom är det praktiskt och man slipper handla strumpbyxor på Coop. Nu tycker jag att vi gemensamt tänker lite extra på det här, så snälla gå dit och handla lite om ni bor i Bromma eller Sundbyberg :)

Sjal: ZOUL/MQ
Halsband: Lindex
T-shirt: Monki
Tröja: Monki
Jacka: Saints & Mortals/Carlings
Väska: Topshop
Jeans: Cheap Monday
Skor: Topshop
 Hade ingenting hemma att jobba med imorse, ingen yoghurt, ingen soyamjölk, inget bröd, så jag fick äta frukost (och lunch för jag vaknade så sent) på Espresso House. Blev en citron/vallmofrö-muffin. Tycker ni att muffin är mat? Alltså jag får typ för mig att det är det, cupcakes är förstås inte det, och inte chokladmuffins, men när de ser lite sådär brödiga ut? Känns jävligt amerikanskt att äta muffins till frukost, men jag ville inte ta en macka för senast vi var där så sa Sebastian att de var torra. 

Satt på Espresso House rätt länge, drack två koppar svart kaffe och läste mer i min bok, älskar verkligen John Ajvides böcker, har läst alla. Skiter i om det är skräplitteratur, tycker i alla fall att det är fett bra, spännande och roliga och läskiga, svåra att lägga ifrån sig. Precis så ska en bok vara! Inte alltid läskiga kanske, men spännande och beroendeframkallande. Tyckte verkligen att Dan Browns böcker var det förut, men när jag läste den senaste var all magi som bortblåst, hoppas att det är för att jag fått bättre boksmak.
 Köpte kläderna jag provade häromdagen, inte allt men den oranga blusen, gråa kjolen och stickade koftan. Kommer bli så office cute nu, visst? Älskar verkligen koftan, den är så tjock och mysig!
Lite hudvård på Apoteket också, ville prova en ny dagskräm, brukar använda den från Body Shops Aloe Vera-serie annars.

No comments:

Post a Comment