Saturday, September 17, 2011

I'm keeping quite the collection, take nothing less than perfection

 Kunde inte låta bli, tidningar är mitt kryptonite :( Cosmopolitan Zest är min favoritträningstidning, ToppHälsa och såna blir trista för det är för mycket fokus på träning, Cosmopolitan Zest har "andan" av vanliga Cosmo fast med fokus på träning, hälsa, skönhet och välmående. Det handlar väldigt mycket om träning för att hålla sig snygg, och det känns som att den riktar sig till min målgrupp, vanliga träningstidningar känns mer riktade mot äldre (överviktiga) kvinnor.
Var tvungen att köpa Elin Klings tidning för att se om den var något att hänga i julgranen (har inte tagit reda på det än, men jag gillade vad jag såg efter snabb genombläddring), är dessutom sugen på att läsa om hur man ser till att vara före sin tid med trender. Känner mig alltid som att jag ÄR mainstreammänniskan som förstör allting som en gång var coolt, har väldigt mycket komplex över att jag känner mig gammal och otrendig så jag hoppas kunna lära mig något.
 Så här såg jag ut idag, trodde först att det skulle skära sig med de ljuslila shortsen och röd sjal + hårband, men det var fint faktiskt! Tycker jag... vad tycker ni? :)

Hårband: Stockh lm/MQ
Sjal: ZOUL/MQ
Blus: Zara
Skinnjacka: Saints&Mortals/Carlings
Shorts: Pins & Needles/Urban Outfitters
Ankle boots: Ti Amo/Scorett
Har varit och tränat Functional Moves idag för första gången, var riktigt roligt, och svettigt! Blev i och för sig extra svettigt eftersom att jag sprang en snabbis innan också, kände mig jävligt hurtig ska ni veta! Men fem minuter på bandet bränner faktiskt mycket mer än fem minuter sittandes och vänta, visste ni det?
Efter att jag tränat och ätit lunch (hallon/blåbärssmoothie med granola) gick jag till Bromma Blocks och chillade, drack kaffe på Espresso House och läste min nya bok (Lilla Stjärna av John Ajvide Lindqvist).
 Provade lite kläder påpå H&M, skulle egentligen sluta handla där, har "trappat ner" jävligt mycket, men nu när man får rabattgrejer och sådär... hittade faktiskt en hel del fina saker. Ska köpa den vinröda koftan här och blusen, shortsen var jättefina de med men har typ såna redan, fast de här satt bättre. Men jag kan ju sy in de jag har! Älskar verkligen den här outfiten, så höstig och mysig :)
 Åh vad snyggt med storleksremsan på kjolen sådär! Blusen var fin men jag älskade inte materialet. Ska nog köpa kjolen, den var tjock, typ stickad och det blir ju varmt och mysigt nu i vinter. En sån kjol passar till allt så det är ett bra köp.
Blev lite fredagsmys när jag kom hem ikväll trots att jag jobbade stängning, ganska nyttigt sådant dessutom! Seba åker till Danmark med jobbet imorgon så vi behövde få umgås lite. Saknar honom alltid så mycket, önskar att vi kunde sy ihop oss i varandra, kramandes, då hade vi fått umgås lagom mycket </3

2 comments:

  1. blus nr1 var verkligen jättefin. känns rätt du också <3 blus nr2 ser man inte så mkt av tyvärr ;C

    ReplyDelete
  2. hihi tack :D Nä, den var kanske inte så kul, fast finare IRL, jävla överexponering :p

    ReplyDelete