Wednesday, March 28, 2012

Fräscht, detta!

Idag lyssnar jag på min musik via Spotify för ovanlighetens skull. Det finns få människor som får mig att orka göra jobbiga grejer, typ trycka på "play" i en embeddad YouTube-video, men FilipochFredrik-Fredrik är en av dem. På samma sätt som jag vågar trycka på "pause" i iTunes och "play" i YouTube vågar jag spendera en utav veckans timme på att kolla på deras program, och jag vågar låta deras podcast vara ledmotivet till mina löparrundor en gång i veckan.

Idag har jag hursomhelst vågat gå in på en sån där länk till en Spotify-spellista av Sigge Eklund enkom för att Fredrik tipsade om den. Glatt överaskad är jag! 119 bästa Bob Dylan-låtarna. Okey, blir kanske inte överaskad över att jag gillar en spellista med bara Bob Dylan, men blir överaskad över att jag gillar låtar jag hört innan när de låter annorlunda. Brukar inte gilla det, obehagligt när saker är nytt och annorlunda! DET GÅR FÖR FORT!! Hatade när jag var och såg honom på Peace & Love i somras och han körde alla låtar man känner igen fast på ett annat sätt. Ljudet var för dåligt för det, man har inte samma fokus på musiken när man är ute och det är fullt utav intryck och folk med rolig klädstil att kolla på, då behöver musiken vara så man känner igen den och så att man kan sjunga med och det blir rätt direkt. Sen tycker jag att man ska hålla sig undan från scener när man inte besitter ett blodomlopp, men det är jag det.

No comments:

Post a Comment