Wednesday, March 7, 2012

Kony 2012

Har kollat på den här videon tidigare idag, har väl knappast undgått någon? Hela Facebook och Tumblr är nedlusad med den! Kände direkt att jag vill göra allt i min makt för att få tag på det lille aset Kony, men sen läste jag det här och nu vet jag inte. Eller, jag vet ju att något måste göras åt att barn i Uganda och andra afrikanska länder kidnappas och tvingas bli soldater, men "Kony 2012" är inget jag vill stödja ifall de i sin tur stödjer militären i Uganda. Som jag uppfattade "Kony 2012" så är målet främst att göra Joseph Kony så känd som möjligt, så kanske kan man fortfarande sprida information, men inte stödja organisationen med pengar? Skäms lite över att jag under ett par minuter vid lunchtid tänkte beställa hem så mycket merch som fysiskt möjligt. Blir så himla ledsen över att se skillnaden mellan barn i vår del av världen, och hur det ser ut på andra platser. Har så gärna velat blunda för orättvisor tidigare, för det är så jobbigt, men jag kan inte göra det och jag vill engagera mig mer.

No comments:

Post a Comment