Saturday, March 31, 2012

I think I'm a non-practicing vegan

Igår var jag duktig och skruvade om mina hyllor i garderoben, det ni ser här är alla klackar jag har! Har sanerat ordentligt, vill bara ha användbara kläder. Ett par platåsandaler i lack från Sonia Rykiel pour H&M, ett par svarta lace-up kilklackar från Vagabond, ett par gråa lace-up klackar från Topshop samt ett par Jeffrey Campbells Foxies i tan och vitt och så mina älskade, svarta Litas! Snart ska mina Lita Spikes göra dem sällskap, can't wait!

Ser ni att jag färgsorterar mina kläder, fint va?
 Mina vårlökar börjar slå ut, den blåa är min favorit, hoppas inte blommorna dör nu när det blivit kallt igen!
Pluggat lite franska igår, har lärt mig om presentation, djur, shopping, vänner och strömavbrott. Ganska mycket repetition men det behövs ju när en inte brukar ett språk regelbundet, speciellt när en inte ens har lärt* sig det ordentligt från början, ha ha.
 Har hört att det är sexistiskt att använda feminina böjningar på ord, typ säga "skådespelerska" istället för att bara kalla alla som har skådespeleri som yrke för skådespelare. En ska inte påpeka att en person är kvinna för det förstärker intrycket att mannen är "grunden" och kvinnan "undantaget". Tycker inte om de orden på svenska men tänk så jobbigt om alla latinska språk med annan grammatik hade behövt lära om allt för att sluta vara sexistiska!
Har köpt lite torkad mango idag, så gott! Älskar torkad frukt, men så mycket utav den som finns i butiken är extrasockard, SÅ onödigt. Folk tror alltid att det behövs så himla mycket socker (och fett), men det är inte sant, saker behöver alltid mycket mindre än en tror. Synd att det inte går att hitta bananchips utan tillsatt socker och olja.



*Lärt känns som fel böjning ibland tycker jag, ska det inte vara lurit?

No comments:

Post a Comment