Monday, March 26, 2012

Måndag den tjugosjätte

Löningsdag för mig idag, lite trist att typ alla andra fick den i fredags, men det gick ju bra detta ändå! Är stolt över att ha stretchat matbudgeten över hela månaden, har väl hänt max 1 gång innan. Vi köper så mycket ekologiskt vi bara kan, men det blir ändå inte superdyrt när vi avstår från kött, är så glad över att Sebastian har börjat äta mer vegmat här hemma. En regel vi har börjat med är att allting vi handlar för matpengarna måste vara mat och det måste vara sånt som ger näring, tidigare har vi använt matpengar till i princip allt som man kan köpa på Coop, inte konstigt att de försvinner på en gång då! 
Har varit duktig och ansvarsfull och betalt alla mina räkningar nu på morgonen, skönt. Trodde jag skulle vara superpank efter min feta Stadium-faktura, men det blev jag inte. Nu har jag bara matpengar som ska tas ut plus ca. 4 stycken autogiron som ska dras (min mobilräkning + 3 stycken välgörenhetsorganisationer som jag skänker pengar till), sen är jag fri! Eller ja, ska väl spara pengar också.

No comments:

Post a Comment