Tuesday, March 13, 2012

Söndagsbrunch och ångestfest

Såg ut som någon jagvetintevad, rätt knarkig, 90-tal. Inte grunge. Mer typ "Jag knarkar så mycket att jag inte har en blekfet jävla aning om vad som ser bra ut längre".
Haha. Glad. Vi drack kaffe på fotöljen i Götgatsbackens slut. Jävla idioti att ha svart kaffe i ett latteglas? Hej third degree brännskada.
Efter fika gick vi till Marie Leveau och åt brunch (lååångt efter, vi åkte in till stan tidigt och sen fick vi gå runt och gå och gå för att vara där i tid till bokningen). Seba läste på innehållsförtäckningen till Creole-krydda, innehåller typ silikon.
Jag åt min favvosallad i en spännande, amerikansk tappning; blue cheese och pekannötter istället för chevré och pinje/valnötter. Var typ dijon på också, asgott! Älskade hur små portionerna var, då fick man till och med plats med efterrätt:
Jag åt yoghurt med honing och müsli. Seba hade typ köttfest (nähä?) och drack asgod bananchokladmilkshake. Gillade stället och maten, men personalen var lite överdrivet stressad, kan tänka mig att gå dit igen i alla fall. Bra priser.

Efter brunch (sen brunch, 16:00) gick vi ner till Sveavägen och såg Avalon på Grand. Var så otroligt bra och välgjord film, men kände hela tiden "JAG VILL HÄRIFRÅN" pga ångest. Vad jag verkligen gillade var att en inte visste vad som skulle hända i nästa scen, helt oförutsägbar och obehaglig. Alla människor var så gamla och fula och sunkiga och vi fick totalångest av att se 60-plussare dansa till house i Båstad och shotta typ Fisherman. SE DEN! 

Lite kul, för när filmen var slut var det typ arg stämning i biografen, kändes som att folk var arga för vad de "tvingats" genomlida. Verkade som om bara jag och Seba gillade filmen. Gillar verkligen att gå på de mindre biograferna (Grand, Victoria, Sture), är inte massa äckliga tonåringar som stör.

No comments:

Post a Comment