Sunday, March 18, 2012

Helgen

Gav in igår och gick till Seven Eleven och köpte Ben & Jerry's nya "Core Ice Cream" i smaken "Karamel Sutra". Lite pinsamt eftersom att jag skrivit på twitter dagen innan att jag tyckte mjölkprodukter var "so last year" och att jag inte ens var sugen på B&J längre, ha ha! Fast glassen var inte så god som jag trott, var mest gott att det var så mycket kolasås, men då kan jag ju köpa en tub kolasås istället? Glassen höll inte vanlig "B&J"-kvalité, 3 av 5 toasters.

I övrigt så spenderade jag och Seba dagen med att vara så där extremt lata som bara vi kan vara. Jag levde på mackor hela dagen och Seba köpte pizza säkert två gånger! Blir avundsjuk på att han kan få snabbmat han gillar från grannen, finns typ ingen snabbmat jag gillar, förutom asiatiskt... men ska jag äta det måste jag ju gå ända till Sundbyberg, sjukt segt! Jag hoppas verkligen att det kommer lite nya take out-ställen i samma veva som det nya bostadsområdet här utanför blir färdigt.
Har varit en smula hurtigare idag, gick upp halv sex, bokade tvätttid, färgade om mitt hår, har gjort mig av med allt det blonda nu, så har bara en lång jävla utväxt och sen helt chockerande rosa. Diskat har jag gjort också, till och med! Kan ju vara bra att göra det någon gång då och då ibland sådär, typ när hela köket består utav disk och man inte har några rena tallrikar, då kan det vara bra att diska. 
Äntligen köpt Converse-skorna jag velat ha i typ ett år! Stadium har ett erbjudande just nu, en får 100 kronor för varje par skor en lämnar in, och sedan skänks skorna till behövande, så jävla bra! Hade dock missförstått kampanjen lite i all min naivitet, så jag gick dit med sju par skor och bara "ååh gratis Converse :D", men var tydligen (rätt självklart när du tänker på det) MAX 100 kronor rabatt på ett par skor, så nu fick jag 100 kronor rabatt på dessa och kan köpa 6 par skor till för 100 kronor mindre än orginalpris. Men jag skulle ju skänkt skorna till Stadsmissionen i alla fall så det spelar ingen roll.
 Vad som däremot spelar roll är att inslaget på skorna jag köpte av någon anledning var 399 istället för 699, så fick dem för 299. Hur bra?! Är jävligt nöjd med tanke på att Converse är det enda jag tycker är dyrt.
Vi har rensat källarförrådet lite, tagit upp Sebas skateboard (som han aldrig använt) och lite mer böcker. Är mest nöjd med "Tao enligt Puh", behöver mer gult!

No comments:

Post a Comment