Thursday, March 1, 2012

Life's not a bitch, she's just sick of being personified.

Kände mig kreativ och pysslig imorse, slängde ihop lite sockerfria, veganska jordnötssmör-och havrekakor. Fixar upp med recept och sånt imorgon!
Köpte Renée Voltaire's mandelssmör häromdagen och det tog slut som mandelssmör i solsken! Jävligt dyrt detta, typ 60 spänn för den här lilla burken. Gjorde mitt egna mandelssmör när den tog slut och fyllde upp burken igen. Mixade en mängd (ca 1,5 - 2 dl) rostad sötmandel med 2 msk solrosolja och lite flingsalt.
Hade mysfrukost med tända ljus, någonting måste man ju göra för att liva upp när det är grått och trist ute! När jag har tända ljus så vill inte stearinet rinna, förutom på just den flaskan här på bilden, någon som vet vad det beror på? Är det en viss typ av ljus man behöver? Använder antikljus nu.

Vad tycker ni förresten om att jag använder Champagne-flaskor som ljusstakar? Bra eller tacky? Kan verkligen inte bestämma mig :(
Sans make-up.
... och med! Fixade håret lite här så att det skulle bli min önskade färg, vill ha utväxt i 70%ig choklad och väldigt ljusa, askiga toppar, nästan vita. Kommer behöva ha vita för att kunna tona rosa sen, vill ha en perfekt rosa nyans ju. Fast mitt hår har blivit fett slitet och det stör mig som fan. Känns trist om jag ska behöva klippa av en massa sen. Fegar fortfarande lite med nästa färgning, men bör väl göra det snart, typ imorgon.
Hej hej så här har jag sett ut idag :)
Hittade äntligen en vanlig jävla keps, precis en sån jag ville ha! Fick handla på barnavdelningen pga mitt jävla knappnålshuvud, fast det är bra för då blev det typ halva priset.
Köpte en ny jacka att ha när jag är ute och springer som jag hade tänkt börja göra.
Snyggt ihop med min klänning, tycker ni inte?
Köpte även en snygg och jävligt skön långärmad tröja, blir kallt att springa i linne nu, även om man har jacka över.
Provade lite kläder på Monki, LBD t.ex. Tycker den var snygg och klassisk, men känns billig så jag vet inte riktigt. Den var ju billig, men man behöver inte skrika ut det till hela världen.
Den här gillade jag, speciellt eftersom att den inte var för lång vilket är i princip omöjligt att hitta när man är så dvärglik som jag. Borde slå till endast pga detta, men tror inte min kille godkänner det här, han tycker att djurmönstrat = Gun i Kvarteret Skatan. Fast är det här djurmönstrat? Snarare trädstamsmönstrat.
Den här tyckte jag fett bra om! Är lite osäker eftersom att den dels är från H&M och dels för att den är så billig och det syns. Men jag gillar verkligen den blå färgen.
Chockrosa Star Wars-tshirt och fula jävla skinnbyxor.
Rosa shorts, det gillar jag! Var fint med ljusgul tröja till. Eller vit. Isabel Marant!
Klubbdag på Body Shop idag, köpte scrub, body butter och shower gel från Chocomania-serien, tycker att dessa krämer har haft överlägset bäst inverkan på min äckliga hud. Sen är det ju aldrig fel att dofta dyr choklad heller! Eftersom att det var klubbdag och jag handlade för tillräckligt mycket så fick jag även shower gel och body mist från Japanese Spa Wisdom-serien, får börja dusha oftare än en gång i veckan om jag ska ha så här jävla mycket duschkräm hemma.

(Haha, duschar oftare än så, men tänk vad äckligt det hade varit?!)
Mina nya löparskor, så jävla snygga! Grymt sköna också, känns som att springa fram på små fluffiga Super Mario-moln!
Köpte även ett armband för iPhone, nu kan jag springa med podcast och RunKeeper, perfekt! Dock känner jag mig kränkt över att de satt in en äcklig jävla S2:a som exempel, tillåt mig kräkas en smula.

Efter att jag handlat träffade jag min kära mor och gick och såg "My Week with Marilyn", mycket bra! Fast jag gillade inte Marilyn, tyckte att Michelle Williams gjorde ett bra jobb, men hon verkade som en störig person. Det kanske man får vara om man mår dåligt, men man ska ju gärna vara ett geni för att det ska vara okey att betee sig svinigt, och jag tycker inte Marilyn Monroe kändes som någon vidare superskådis, hon var väl mest flirtig och storbystad? Gillar verkligne inte hennes kropp, ser ut som att hon ätit överdrivna mängder chips hela helgen. Ser obekvämt ut med den magen. Men det får man väl inte säga i det här jävla landet?!

No comments:

Post a Comment