Saturday, August 20, 2011

Food Post

 Har man ingen glass hemma får man improvisera med yoghurt och frysta hallon, typ lika gott och man får äta hur mycket man vill ifall man använder super-light-inget-fett-inget-socker-typ-noll-kalorier-yoghurt!
 Smoothie med frusna bär och spenat, brukar ofta ha spenat i mina smoothies för de smakar likadant men man får i sig lite nyttigt protein och järn. Viktigt att tänka på att man får i sig ordentligt med protein, speciellt när man inte äter kött och dessutom äter väldigt lite ägg, järn är bra att äta om man är kvinna också.
 Åh! Mina jättegoda, veganska havrerussinkakor. Hittade receptet här, finns hur mycket som helst gott att göra, måste baka mer!
Gjorde mjölkfri rispudding för ett tag sen, blev inte så bra, typ mer sött ris än pudding. Behöver hur som köpa nya, special-matlådor om jag ska göra min egen Risifrutti (behöver ju ha lådor med en liten extra ficka för sylt!).
Bananmango-smoothie med spenat, älskar att blanda i spenat i ljusa smoothies som typ banan, blir så läskigt grönt!
 Banan-smoothie och honeydew melon.
 Sallad med basilika, körsbärstomater, mozarella, olivolja och crema di balsamico, älskar krämen! Fett gott att ha på mackor, egentligen ska man bara kunna ta jättelite för att det är så starkt och koncentrerat, men det tänker jag högaktligen skita i!
 Ett försök att njuta av min frukost (grapefrukt och cantaloupe melon), sitta på balkongen i solskenet och inte distrahera mig med annat. Är inte så bra på det tyvärr, blir typ äcklad av maten när jag måste koncentrera mig på den. Tar fett mycket längre tid att äta också.
Sötpotatissoppa samt knäckesticks med hemlagade hummus. Fick receptet på soppan i en app jag har som den amerikanska matbutikskedjan Whole Food's skapat, heter typ Whole Food's recipe eller något sånt, ganska säker på att den var gratis. Hur som så är det en fett bra app, man kan göra väldigt specifika sökningar efter recept som följer vissa dieter osv, men det bästa är att man kan söka på råvaror, så har man t.ex lite sötpotatis hemma som man inte vet vad man ska göra av så kan man söka på "sweet potato" och få upp recept på t.ex sötpotatissoppa, awesome!

No comments:

Post a Comment