Wednesday, August 3, 2011

Nytt i CD-hyllan

Till vilken nytta kan man fråga, vi äger ju inte ens en CD-spelare? Men det känns bra att köpa skivor från independent-artister, det är ju inte direkt som att det ligger några pengar i att ha talang. Beställde skivorna från amazon.com, har hitills varit mycket nöjd med dem, man hålls ständigt uppdaterad om vad som händer med ens beställning, och allt har alltid kommit fram i tid. En tråkig sak den här gången var att skivorna sändes i två olika paket, och i det ena paketet låg den hårda Li(f)e-skivan tillsammans med Atmospheres mjuka skivor vilket gjorde att det hårda fodralet fick lite sprickor. Klumpigt utav den som packat men ändå som sånt händer, när saker går sönder brukar jag säga "det är bohemiskt" och inte bry mig mer. Skivan är fortfarande fantastisk!
Atmosphere - The Family Sign
Atmosphere - God Loves Ugly
Sage Francis - Li(f)e
Atmosphere - When Life Gives You Lemons You Paint That Shit Gold
Sage Francis - Personal Journals
Sage Francis - Human the Death Dance
Sage Francis - A Healthy Distrust

Saknar nu två (2) Sage Francis-skivor (Sick of Waiting Tables och Sick of Waging War), samt typ en miljard Atmosphere-skivor, men det är en start i alla fall. Hade lite dåligt samvete över att hela min senaste lön gick till kläder och kroppsvård, fast skivor är väl också något till hemmet? Fast någonstans att ha dem hade kanske varit klippskare, för våran dvd/cd/tv-spels-hylla svämmar över och vi har utvisat i princip alla böcker till källaren (folk behöver inte några bevis på att jag är smart och läser).

Köpte en bok också, French Women Don't Get Fat. Så jävla typiskt mig, jag är utrypen av en tjock kvinna som anser sig kunna äta vad hon vill pga har bytt ut Regular Coke mot Diet, förutom att jag inte är så tjock då. Tror hursom att en fransk diet skulle passa mig ganska bra, med tanke på att jag älskar vin, macaroons, choklad, ost och bröd. Sen kan jag tänka mig att en sådan inte är vidare inställd på att ta djur eller miljö i åtanke, men lite måste man väl få tänka själv också?

No comments:

Post a Comment