Saturday, August 27, 2011

Skämmes!

Meningen med livet är lycka. Lycka uppnås bäst med konsumtion. Konsumtion skapar kreation. Kreation är meningslös när du endast blir påtvingad andra människors estetiskt sett vedervärdiga sådan.

Sånt som är svårt att förstå är när andra människor inte förstår hetsen kring kläder och utseende. Helt oförståeligt, kan inte ens förstå vad de lever för? Menar inte att de inte får, men varför? Förstår mig aldrig på när folk inte är som jag, betyder säkert att jag är oempatisk men det är bara för att jag aldrig haft husdjur så skyll på mina föräldrar.

Läser mycket om att att vara kvinna inte betyder att behaga, och det kanske stämmer. Alltså, det stämmer att det inte bara är kvinnor som bara är till för att behaga, men vi vill ju inte ta bort den pressen? Personligen tycker jag att det snarare är viktigt att vi även börjar pressa killarna till att må pissdåligt och hata sig själva, hur blir man bättre utan självhat? Hat är ett starkt ord, men vi ska alltid sträva efter perfektion och i och med att det är omöjligt ska vi alltid må lite, lite dåligt.

Borde sova istället, av alla saker som ger mig ångest finns det inget som ger mig mer ångest än sömn. Sånt jävla slöseri med tid, visst? Önskar att jag inte behövde, skulle läsa hela nätterna och bli världens smartaste.

Önskar också att jag vågade skriva åsikter i en sån här blogg, är ju sånt som är intressant. Vågar inte pga rädd för att få sparken/aldrig få ett jobb igen. Vi har åsiktsfrihet men företag har väl även de frihet att sparka folk till höger och vänster? Alla borde bara inse att jag tycker rätt och inte sparka mig.

No comments:

Post a Comment