Saturday, August 27, 2011

Mat och sånt

 Igår kväll inspirerades vi lite utav Alex och Amanda och körde på någon form utav charkis-variant. Fast Seba ville ha varm mat så han köpte ribs och bearnaise, men jag åt i alla fall massa ostar med kex, valnötter, honing, balsamico glaze och fikonmarmelad, så gott! Följde Amandas tips om att fråga personalen om en god ost, så nu har jag en ny favorit, den heter Sankt Agur och är alldeles perfekt! Lagom stark och fantastiskt krämig, är mycket nöjd.
 Mina frostiga bär såg så vackra ut när jag lät dem tina i solljuset!
Brukar äta bärblandning med turkisk yoghurt till frukost ganska ofta, har blivit duktig och har inte längre någon honing på. Att äta sin yoghurt med en massa bär är nog bättre än att äta den au plain eftersom att man får i sig mycket bär (kalorisnålt) och lite yoghurt (motsatta)
Vi har varit på IKEA hela dagen, Seba envisades som vanligt med att äta där, men det är skittrist för mig eftersom att de har typ ETT vegetariskt alternativ. Just nu var det crêpes med ost och spenat, ganska gott, men så tråkigt att inte ha flera valmöjligheter :( Såg roligt ut för han åt som en kung och jag åt vatten och bröd likt en fängelsekund på 1800-talet.

Har varit en väldigt härlig dag idag, pratade lite med mamma imorse och hon förklarade för mig att det var mycket varmt och sommrigt ute, tur det annars hade jag gett mig ut i jeans, långärmad blus och hatt, lite varmt kanske? Blev blommig klänning och Converse istället, men är så ofokuserad att jag glömde helt att fota.
Kan i alla fall visa att jag målat naglarna gula. Första gången jag har nagellack sen jag var på Peace & Love i Juni :( Känner mig inte som en tillräcklig människa när jag tvingas ha omålade naglar, so lame.

Vi har handlat massa grejer idag, kommer fixa en massa imorgon, får visa då, nu är det mest en trång liten etta fylld med IKEA-kartonger.

No comments:

Post a Comment