Wednesday, August 10, 2011

Oui/Non!

 Eftersom att jag fyllde 43 halvår i Måndags så fick jag ett sött litet eiffeltorns-halsband och ett par vackra, blå örhängen av min pojkvän ^_^ Känns lite osmakligt att lägga upp att man har handlat och fått saker efter att man precis gjort en utläggning om hur vi måste göra det sämre för oss, men jag är inte felfri. Jag är super-materialistisk och jag uppskattar fysiska gåvor betydligt mycket mer än t.ex upplevelser. Jag tänker att jag här borde skriva att jag ska skärpa mig och handla mindre, but we all know that ain't happening.
I Lördags träffade jag min familj och fick min Nalle Puh-film av pappa, äntligen hade han konverterat VHS:en till DVD! Själva filmen är från -66 tror jag, översättningen till svenska kanske från 80-talet, filmen är inspelad i typ Norge -88 eller -89, vintage! Får jag pluspoäng nu eller? Älskar den här filmen, påminner mig så mycket om när jag var liten, kan alla repliker och alla sånger utantill. Det roligaste är att den har subtitles på typ norska (eller danska? Tror det är danska faktiskt). Älskar mammas fina artwork också ^_^


Idag har jag varit på yoga, typ första gången jag varit på gymmet på över 2 veckor, skäms :( Har jobbat så mycket, typ har jobbat 11-20-pass mycket och då har jag inte tid att gymma för jag tycker det blir för stressigt innan jobbet, och är för trött och kärlekskrank efteråt för att inte gå hem och umgås med Sebastian. Även om jag ogillar att jobba sent kan det nog vara fint om jag får göra det på Onsdagar, för då hinner jag med yogan också, mitt gym har tyvärr bara en yogalektion i veckan :/ Älskar det så mycket! Instruktören är jättebra också, fast det tycker jag i och för sig om alla instruktörer jag haft hitills ^_^


No comments:

Post a Comment