Tuesday, August 23, 2011

Varm i vinter?

Folk säger alltid "Vi behöver inte päls längre för nu för tiden kan vi skapa samma värme genom syntetiska material", vad är det för jackor man syftar på då? Jag har aldrig varit varm på vintern, med undantag för skidsäsonger och barndomsåren i bävernylonoverall, men varken den ena eller andra trenden är någon jag vill sporta i vinter. Finns det någon form utav (SNYGG!) jacka som man kan hålla sig varm i under vinterhalvåret som inte är gjord utav kaninkadaver? Tror inte jag skulle kunna ha en pälsjacka, även om det är en second hand-köpt så tror jag att det skulle kännas fel, är ju trots allt de sötaste djuren man gör päls av.
Kort liten täckjacka? Nä, är vuxen nu. Ska inte använda min jävla H&M Kids-jacka den här vintern.
Fakepälsjacka är inte varmt.
Militärjacka är skapligt varmt, men funkar typ bara för chillax-outfits, inget för varje dag!




Kommer förmodligen köpa en tunn jävla höstkappa och knapra tänder hela vintern. Jag känner nog mig vid det här laget!

No comments:

Post a Comment